den stora tröttheten.


Jag gillar min säng för tillfället. Eller förresten; jag gillar alla typer av inrättningar eller anordningar som tillåter mig att ta en lur. Det kan vara lite vad som helst, bussar, bilar, soffor, stolar, bord.

Men vis av erfarenhet så kämpar jag emot. Håll dig vaken till kvällen Nea. Annars blir du bara överpigg när du ska sova och sitter uppe och läser halva natten och funderar istället. Och du är inte bra på att vända på dygnet. Kom igen, kämpa, håll dig vaken.

Så jag går runt och gäspar istället, konstant. Och när jag väl sover så liknar det mer medvetslöshet omfattande ett halvt dygn i taget. 13 timmars sömn är underskattat, även om jag efter någon vaken timme börjar gäspa igen.

Det är vädret, som mormor skulle säga. Eller kanske miljöombytet, tror Linda. Kan vara livet rätt och slätt, anser jag själv.


Nu ska jag gäspande fortsätta att ta mig igenom det litterära 1900-talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0