litteratur.


Som ett led i min nya, lite lugnare tillvaro så har träningslusten fått komma till uttryck. Jag gillar att gymma, tydligen varje dag. Och jag gillar mig själv i tights, som jag tidigare nämnt.

Men idag är det vilodags, jag har nämligen ont överallt och till och med i muskler jag inte visste att jag hade. Istället tog jag en promenix till biblioteket efter dagens föreläsning för att låna på mig lite fördjupningslitteratur inför nästa analysuppgift.

Redan på väg till bibblan började mitt onda knä gnälla. Det var inte gladare efter någon timmes botanisering i hyllan G. Och efter några minuters pulsande på vägen hem med alldeles för många kilo böcker i packningen skrek det rakt ut. Svetten rann och jag började få ont i ryggen av att halta snett. Stövlarna läckte friskt och jag funderade starkt på att begå harakiri med ett band svensk litteraturhistoria, eller åtminstone parkera mig i en snödriva och hoppas på att bli överplogad. Sista biten pulsade jag mitt i vägen, halvsnubblande med nerhasad basker och våta strumpor, innan jag till slut, (och slut var jag), nådde min dörr.

Nu ska jag sjunka ner i badkaret och skicka massor med stärkande mentala fjärilar till min älskade M.

För det finns de som har det värre, tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0