snöstorm.


Jag tycker att varje årstid har sin charm och jag skulle faktiskt inte kalla mig för sommarmänniska; en ganska överskattad årstid enligt mig, då jag ständigt är myggbiten, svettig och täppt i näsan. Nej, höst och vår är det bästa. När löven faller av och växer tillbaka.

Vinter kan jag tycka är rätt kul, alla fall om man råkar bo i närheten av en vettig pulkabacke. Idag när jag gick hem från jobbet i halv snöstorm var det inte kul. Speciellt inte med knäont och en värdelös halsduk som snarare samlade upp snön under min haka än skyddade den. Jag har fått mer än min beskärda del snö i vinter, på alla sätt och vis.

Men å andra sidan så är det inte fel att ha en ursäkt att skvalpa runt i badkaret med hälsovådligt varmt vatten. 46° - jatack.


Så det är dit jag nu beger mig med några buntar litteratur som ska läsas inför morgondagens föreläsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0