fynd.


I helgen var jag bilvakt åt J:s guldiga minibil. Jag passade på att tuffa runt i Östergötland och besökte bland annat mina päron. På vägen dit ligger ett par trevliga loppisar. Jag gillar loppisar. De vars bilar jag i vanliga fall åtnjuter ynnesten att få vara medpassagerare i gillar dock inte loppisar fullt så mycket, så jag brukar få titta på håll när bilen svischar förbi alla skojiga prylar. Men i helgen fick jag bestämma helt själv, glädjande nog.

Jag gick därifrån med denna trevliga bokpåse som jag fick loss för det facila priset 44 kr. Det var nämligen allt jag hade löst. För övrigt ett utmärkt prut-knep för er som inte har loppisvana.



Det är en salig blandning av Lagerlöf, Steinbeck, Hoffman, London, Moberg, Martinsson och några till. Fab.


Två böcker av mer artefakt-karaktär som jag har lagt vantarna på är dessa. Fantastiskt vackra präglade klotband med förgyllda detaljer. Vinterkvällar av Topelius från 1880 och Valda skrifter av Almqvist från 1874.






Skojigare än såhär blir det inte hörrni.


Kommentarer
Postat av: cissi

vilka vackra böcker!

2010-07-07 @ 19:29:06
URL: http://www.socissi.wordpress.com
Postat av: Nea

Eller hur! Jag blev helt kär!

2010-07-08 @ 09:32:25
Postat av: Malte

Fråga: Är Topelius-boken illustrerad? Jag har en fin liten sak hemma som är så ruskigt lik i bandets utformning, nån biblisk tjofräs, som är illustrerad av Jenny Nyström.

2010-07-09 @ 10:02:49
URL: http://www.hazard-palm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0