ålder.


Det slog mig nyss att det börjar närma sig även för mig. En ny ålder, en ny era. 24.

Jag har vant mig vid att alltid vara yngst. Trots att jag hängt på samma jobb i 4,5 år så är jag fortfarande yngre än mina kollegor, förvisso bara med ett halvår i ett fall, men ändå.

Å andra sidan så har jag alltid känt mig gammal, så det kanske passar mig bra att bli äldre. Du var 45 när du föddes, brukar min mor säga till mig.

Men en god vän, ett par år äldre än jag, förklarade en gång för mig att man ändå aldrig är äldre än sitt senaste ligg. Så skulle det knipa och åldersnoja kommer över en så finns ju det alternativet, att börja spana på lammkött.

Själv var hon för tillfället inne på 90-talet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0