fynderier.


Häromdagen skjutsade mina päron hem mig till Linköping och vi passade på att stanna till på en loppis. (Pappa tjatade så mycket och till slut gav jag och mamma med oss... Typ.)

Detta mycket trevliga fynd gjorde jag för en guldpeng; ett stooort fat i samma serie som några assietter som jag har fått av min mormor, och som hon och morfar i sin tur fick som bröllopsgåva på 50-talet. Serien är från glasbruket Lindshammar och designern heter Gunnar Ander. Hålet skvallrar om att det säkert har varit ett kakfat, men med ett tårtpapper på är det ju ingen som tänker på det.




Ett annat skojigt fynd jag har gjort är 100 yards av pastellgult dekorationsband från 50-60-talet. Exakt vad jag ska använda det till vet jag inte ännu, men jag känner på mig att det kommer bli något storslaget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0