snällt smör.


Underbara Clara skrev häromdagen ett bra inlägg om kemikalieindustrin och människors medvetenhet i frågan. Jag snubblade själv över frågan av en slump för ett tag sedan när jag läste en artikel från Råd&Rön om giftiga lotions. Det är faktiskt rent av otäckt att inse hur mycket farliga ämnen som vi omger oss med varje dag i form av hud- och hårprodukter, smink, parfyrmer, tvål, rengöringsmedel med mera. Jag själv insåg att i princip alla mina produkter innehåller parabener, ett ämne som EU klassar som misstänkt hormonstörande. Danmark har redan förbjudit två av parabenerna i produkter för barn under 3 år.

Medvetenhet är viktigt, men tyvärr är utbudet av giftfria produkter litet och ofta väldigt dyrt. Men, hur svårt kan det egentligen vara, tänker jag då.

Inte alls visar det sig; numera smörjer jag in mig i egengjort body butter gjort på ekologiska, naturliga råvaror. Det har naturlig doft av kokos och citron. Det är underbart fluffigt och går snabbt in i huden. Lovely.



Nu är det bara resten av badrumsskåpet kvar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vore det inte en ide att lägga upp receptet :)

2011-05-10 @ 13:16:46
Postat av: Yuna

+ 1 på den anonyma kommentaren ovan!

2011-05-10 @ 19:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0