loppisfynd.


20 minuter loppishäng idag gav frukt; bland annat denna lilla konstellation av prydnadssaker. Jag verkligen älskar Stig Lindbergs gurkfat från Gustavsberg, det påminner mig om fruxogodisar.

Det roar mig verkligen att gå runt och plocka ihop saker som var och en för sig kanske inte ser så mycket ut för världen men som tillsammans skapar något mer. Exempelvis lockar det gröna i gurkfatet fram det gröna mellan de orangea fälten i vaserna; något som inte alls syntes när de stod och trängdes tillsammans med annat porslin på en hylla. Både katten och hjorten var ledsna och fläckiga, men blev glada igen med lite möbelpolish. Deras träfärg lyfter övriga nyanser på ett mycket trevligt sätt.



Fabulöst, indeed.


Kommentarer
Postat av: Yuna

Härmed förklarar jag dig, Linnea, till min personliga loppisguide när jag flyttat och ska piffa till mitt hem. What say you? Jag säger ja!

2011-05-18 @ 10:35:06
Postat av: Nea

Givetvis!

2011-05-18 @ 11:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0