nya äventyr.


Jag vidgar mina vyer för tillfället. Jag och mina studiekamrater bestämde oss för att festa till det lite igår. Vi hamnade på en kollektivfest med öppen scen i Norrpan. Där fick vi bland annat se Den Feministiska Körens Stön. Ja, det är ett namn. De hade chockrosa kläder och sjöng att barn kunde man skaffa utan snopp.

Jag vet inte hur mycket rödvin man behöver dricka för att riktigt kunna tillgodogöra sig den typen av... stön...? Men jag var helt klart inte där, så vi drog vidare till Munken, och ännu mera vidare på efterkartong. Jag fick till min stora lycka leka med gerbiler innan jag somnade som ett barn vid sexsnåret.

Att gå genom ett kyligt Norrköping tidig förmiddag med ett lätt illamående fick mig att känna mig nostalgisk. Precis som på gymnasiet. Fast annorlunda.

På tanneforsbussen fick jag en puss av en katt. Made my day.

Nu ska jag fortsätta att försöka förstå Euripides Backanterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0