kroko vs dino.


Jag har ju tidigare visat min dinosaurie. Han fick för ett tag sen sällskap av en minst lika häftig krokodil.



De blir säkert vänner till slut.

I övrigt har jag mycket spännande i virkväg som jag håller på med, men det mesta är hemlisar som ska bli julklappar, så de lär inte synas på bloggen under den närmaste tiden, tyvärr.

Men vid sidan av mina leksaker så har jag ett seriöst projekt också. Vuxenvirkning kallar jag det. (Ja, för man kan ju inte virka amigurumis hela livet. Eller jo, det kan man ju faktiskt...)

Men hur som, en pläd ska det bli:



Mönstret bygger på stolpar som man ömsom ökar och ömsom minskar. Jag hittade beskrivningen hos Stickig.
Men den ursprungliga idén fick jag när jag tittade på Mississippi brinner för ett tag sedan. I bakgrunden hos en bad guy skymtade en filt i skön 40-talsstil. Men min har lite mjukare vändningar och glada färger som passar mitt vardagsrum.



Jag har gjort den rejält bred så den kommer säkert ta ett tag att färdigställa dock. Några år eller så.



Kommentarer
Postat av: Mami

Fejnt, som det anstår en virkfröken!

Postat av: Annika

Vad fina! :)

2010-11-28 @ 21:46:56
URL: http://virkverket.blogspot.com/
Postat av: MinaStickor

Den där filten ser ut att bli jättemysig!

2010-11-29 @ 10:35:01
URL: http://minastickor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0