badbomber.


Häromdagen testade jag att göra egna badbomber enligt Crearomes recept, hittas i receptbanken. Jag gjorde dock en lite modifikation, istället för badbrusfärglösning använde jag havtornsfruktolja. Så här såg min variant ut: 

317 g natriumbikarbonat
185 g citronsyra
1,5 g cellulosa
19 ml turkisk rödolja
10 droppar havtornsfruktolja
10 dr eterisk mandarinolja
5 dr eterisk citronnolja

De torra ingredienserna siktas samman och sedan blandas oljorna i. Jag blandade oljorna tillsammans först. Knåda blandningen med händerna, men använd handskar. Jag använde en badbrusform som jag köpte från Crearome och fyllde de båda delarna överfulla och tryckte ihop med vridande rörelser, men det skulle säkert gå bra att använda hårda muffinsformar eller dylikt också.

Kan tycka att mina blev i minsta laget, men de brusar bra och luktar gott.





De blir ju dessutom extra fräsiga med cellofan och liten rosett.



Kommentarer
Postat av: Fina Frun

göra egna? vad duktig du är!

2011-12-10 @ 03:02:46
URL: http://finafrun.se/tavling-line-by-maria/
Postat av: Mami

Fejna!!!

Postat av: Agnes

Instämmer med första kommentaren, vad duktig du är! Badbomberna ser jättefina ut tycker jag! :)

2011-12-10 @ 15:16:25
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Nea

Super söta ju! ^-^

Snacka om att jag börjar sakna badkar =/

2011-12-11 @ 11:34:09
URL: http://lillskiit.blogspot.com
Postat av: Bosse

Hm, är en badbomb något slags hygieniskt terroristvapen, undrar äldre herre som är allmänt off pist.

2011-12-11 @ 19:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0