när sminkösen själv får välja.


Ikväll var jag på make-up-häng med mina bästa brudar. Alla blev sminkade och drack bubbel.

Personligen är jag ganska ointresserad av smink. Jag är ju intresserad av att se så, i mitt tycke, bra ut som möjligt och sminkar mig, men det blir mest min egen standard som inte nödvändigtvis är så extravagant.

Så när sminkösen frågade vad jag ville ha så sa jag "Gör vad du känner för". (Innan ni säger så till en sminkös så kan det vara en bra idé att fundera på vad hon själv kände för att ha på sig till jobbet den morgonen. Kom jag på efteråt.)

Första gången jag såg mig själv i spegeln hickade jag till. Det var... väldigt grönt. Och mycket. "Ja man kan ju sudda lite" så tjejen. "Ja det får du nog göra" svarade jag.

Men det är väl lite det som är poängen tänker jag. Att testa. Även om man inte tänker gå ut i det sen.

Är man så himla övertygad om att man vet bäst är det väl bättre att sminka sig själv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0