vadderade burkar med plastband.


I den förträffliga skapelsen Nostalgiboken finns det recept, beskrivningar och tips på massor med skojigt pyssel. Igår på virkkvällen gjorde jag slag i saken och satte ihop en burk med plastband.



Det är mycket enkelt och billigt.

Du behöver:

- Plastband i minst två färger. (Finns exempelvis att köpa på Panduro.)
- En konservburk i lämplig storlek.
- Tunn vadd
- Lim
- Tejp
- Eventuellt en bit fönsterlist.

Gör såhär:

Tvätta burken noga och ta bort både botten och lock. Klipp ut en lagom bit vadd och klistra på. Vik in kanterna.
Välj vilket band du vill ha som grund och tejpa fast ena änden på insidan av burken. Linda sedan så att plastbandet täcker all vadd, och ganska hårt. Fäst med lite mer tejp och göra sedan likadant med färg nr 2. Om du vill kan du tvinna den andra färgen direkt för att skapa ett mönster, eller så gör du som jag och knyter ett band runt i efterhand.
Slå in lock och botten i vadd och plastband. Sätt en bit tätningslist i burken för att hålla dem på plats om det behövs.

Klart!

Förvara papiljotter, hårspännen, bomullsrondeller eller vadhelst du vill i din burk. Jag tror min får vara hållare åt mina borstar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0