vettigt tvättbalsam.


Jag har läst lite olika åsikter och Estelle & Thilds balsam, men de flesta verkar tycka att de inte är något vidare. Då blir jag genast intresserad; värdelösa vårdande balsam är ofta utmärkta tvättbalsam. Så också detta:



Estelle & Child Ecoorganic Baby & Child Conditioner (oparfymerat). Finns hos exempelvis Eleven.se eller på flertalet apotek för ca 135 kr. Det enda som jag kan tycka att man bör bara uppmärksam på är konserveringsmedlen; man kan vara känslig för både potassium sorbate och sodium benzoate, vilket undertecknad dock inte är, så för mig fungerar det utmärkt.


INCI: aqua, citrus aurantium amara flower water*,cetearyl alcohol/coco glycoside, pentaclethra macroloba seed oil*, hydrolyzed wheat protein,prunus amygdalus dulcis oil*, aloe barbadensis leaf extract*, bytrospermum parkii*,persea gratissima oil*,olea europaea leaf extract, vanilla planifolia friut extract*, glycerin, citric acid, sodium dehydroacetate, potassium sorbate, sodium benzoate.

*Ingredient proceeding from organic farming.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ska absolut testa detta :)

2012-01-18 @ 20:49:11
URL: http://emma-ls.blogspot.com
Postat av: Linnea

Nej så kanske det är :D Ja jag förstår inte heller det där med priset, men bra för oss som vill ha den! :D

2012-01-18 @ 22:20:31
URL: http://www.linneasekologiska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0