life's good.


Jag hade en fantastiskt roligt tjejkväll igår med goda vänner, goda systrar och alldeles för mycket rosa bubbel. Efter mycket häng i min walk-in-closet och en radda strong black independent women-låtar blev vi headhuntade till en sjuksköterskefest några kvarter bort. Hur illa kan det vara när man vänder sig till en litteraturvetare i festsammanhang, undrade jag. Men jag är ju å andra sidan inte den stereotypa bokmalen.

Väl på festen gick jag in i en tv och fick ont i knät. Perfekt att vara bland en massa blivande syrror om man behöver hjälp, tänkte jag. Detta fungerade dock inte i praktiken, de flesta var tydligen bara på första terminen. Ingen läkarsprit hade de heller. Fail.

Jag och Linda bestämde oss för att låta Elin träffa vår gemensamme vän åsnan. Linda went wild i lekparken och hoppade sönder alla mina sandkakor, så till slut ringde jag Truls och bad honom skynda sig att hämta henne. Hon kan ju inte bete sig för fem öre.

Men samtidigt så är det ju det som är det fina. Det var en sjukt värd kväll.


Idag har jag en hel litterär medeltid att ta mig igenom. Det gör jag i solen på balkongen i sällskap med en kopp kaffe. Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0