kunskap.


Ibland slås jag av hur lite jag vet. Igår upptäckte jag till exempel att jag inte visste var Gullspång låg, trots att typ alla i hela världen tydligen vet det. Utom jag då. Ändå tycker jag att jag vet ganska mycket om man jämför med hur lite så väldigt många vet. Om man nu bortser från mina uppenbara kunskapsbrister i geografi då.

En vis man, jag tror att han var professor, sa en gång till mig att kunskap bara leder till fler frågor. Med tanke på hur många frågor jag har så borde jag ju vara jättekunnig, om man nu tänker sig att vända på hans resonemang.

En oändlig källa till kunskap är ju annars Internet. Jag vet inte hur livet var innan man kunde googla saker. Å andra sidan så minns jag inte hur jag lyssnade på musik innan Spotify fanns heller. Internet öppnar ju också möjligheten till att ta del av information man inte ens visste att man behövde. Som exemplet nedan. Den har jag skrivit ut och satt upp på jobbet, för ordningens skull.

Det vore ju så himla trist om alla andra blev zombies en dag och vi inte visste hur vi skulle agera.






Kommentarer
Postat av: Yuna

Tyckte att jag såg en zombie imorse! Det var som tur var(?) bara min spegelbild. Men gud vad bra att du hittade den här guiden, har alltid undrat...



Vad jag undrar mer är hur 17 du hittade den? Vad fan googlade du liksom? Haha. Knäppo.

2010-08-23 @ 13:43:52
URL: http://yourfriendgoo.blogspot.com
Postat av: äm.

Hahaha! Den där borde ALLA ha uppsatt på väggen!

2010-08-23 @ 20:03:00
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0