böcker.


Har jag berättat för er hur mycket jag älskar böcker? Tyngden, doften, känslan när man öppnar ett oläst band?

Eller på sommaren; när turen till bokhandeln resulterar i tvåsiffrigt antal pocketböcker som får följa med vart jag än går?

Hur tillfredställande det är att uppleva en välskriven bok där orden tycks rinna fram, och fascinationen jag känner för hur berättelser byggs upp, kulminerar och knyts ihop?

Förstå då hur inspirerande det känns att få ägna sig åt böcker på heltid i fem månader.



Det här ska firas, mina vänner.



Kommentarer
Postat av: Malte

Böcker är det absolut bästa som finns. Inte litteratur, skön- eller fackdito. Utan just böcker.



Fem månader med böcker låter som en dröm. På riktigt.

2010-01-20 @ 17:57:06
URL: http://kulturnotis.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0