utflykt.


Idag har jag hälsat på i Kolmårdens Tropicarium. Det kan vara en av de bättre platserna i denna annars så hårda och bistra värld. Varför då, undrar ni. Jo, för förutom häftiga djur som ormar, papegojor, sköldpaddor, grodor och krokodiler, så har de en massa djur som man får TA på. Jag hängde vid rockdammen och tallade på fiskarna tills min arm blev skrynklig. Synd bara på alla barn som ska hålla på och trängas och störa. Men trist för dem att jag har så himla mycket bättre räckvidd och att dessutom alla fiskarna gillade mig mest.

Förutom rockorna så är igelkottsfisken min favorit. Ni vet, en såndär spikig sak som jag har hemma, fast den i tropicariet var vid liv då, och inte uppblåst. Den kom tillbaka flera gånger och blev klappad och var faktiskt ganska rar. "Den där kanske ska följa med dig hem", föreslog en tant som såg att ljuv musik uppstod mellan mig och firren.

Men man får inte ta upp fiskarna ur dammen, tydligen. Jag gick därifrån tomhänt, men lite skrynkligare och lite lyckligare än när jag kom.

Dessutom kan det vara värt att notera att jag överlevde mitt möte med spjutrockorna, till skillnad från exempelvis stackars krokodil-Steve.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0