puh.


Igår var jag med om en pikär situation när gylfen i mina favvojeans gick sönder när jag var på universitetet. Jag lyckades laga den tillfälligt men idag insåg jag att den behövde bytas ut. Lyckligtvis har min snälla mor skänkt mig sin förra symaskin och jag hade ett gammalt par jeans med fungerande dragkedja så jag hade i alla fall förutsättningarna för ett smidigt litet utbyte, tänkte jag.

Det var naivt av mig. Jag hade helt glömt hur jobbigt det är och efter två timmar av sprättande, nålande, svärande, maskinproblem, och syande så satt jag med en sjuk spänningshuvudvärk och stirrade tomt ner på mina denimblå händer.

Men dragkedjejäveln är bytt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mami

Stackars Ninjo! Jag önskar att du också hade en Pfaff...

Postat av: Äm.

Hehe, jag såg en Nea på tv igår!

2010-03-06 @ 09:43:19
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/
Postat av: Nea



Du är söt mamma, men nu är den ju bytt i alla fall. Utan dig hade jag ju inte haft ens en dålig maskin.. :)



Ja Ämma, jag känner mig lite lugnare nu när jag vet att jag inte gjorde några uppenbara pinsamheter.. hehe.

2010-03-09 @ 09:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0