storstäd.


Idag tentapluggade jag duktigt i ungefär tre minuter. Man vill ju inte förta sig.

Istället bestämde jag mig för att storstäda i min walk-in-closet. Det är sjukt nice att ha en, men alla kläder gör det lite mer dammigt än vad som är hälsosamt. Den luddiga mattan på golvet gör förstås sitt till.

Sagt och gjort. Damma, torka lister, köra ett varv med möbelpolish på mina 50-talsmöbler, våttorka. Och när väl det var gjort kändes det ju konstigt att inte fortsätta. Glad i hågen drog jag bort mitt matbord och lyfte på mattan under. Och får en chock. Alltså, vem har lagt en hel SANDLÅDA under min matta? Knoll och Dr Phil? Hur har det kommit dit? Jag brukar ju uppenbarligen inte lyfta på den, så det måste ju ha smugit sig dit utan min hjälp.

Jag släpade raskt ut mattan på balkongen och rystade den hetsigt. Det lät ungefär som om någon hällde ut en burk pärlor. Tyvärr sammanföll detta rystande med en vindpust och det mesta av gruset/dammet hamnade på mig/innanför mitt linne/i min mun.

Några timmar senare är allt skinande rent. Utom jag.

Jag känner mig rätt... dirty.


Kommentarer
Postat av: cissi

rysta måste vara nåt man gör i södersland.

2010-03-11 @ 23:05:29
URL: http://www.socissi.wordpress.com
Postat av: Nea

Haha, ja det är det nog. Det finns inte ens på ne.se ser jag nu. :)

2010-03-11 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0