vårkänslor.


Jahopp, nu är tenta nummer två avklarad. Ämnet var litteratursociologi och studiematerialet var synnerligen omfattande. Under själva tentan så testade jag en ny strategi; kaffe och godis. Ska man ändå sitta i ett antal timmar så kan man ju lika gärna ha det trevligt. Det var lyckat, kändes det som i alla fall.

När jag vinglade därifrån med blyerts i halva ansiktet (vilket jag självklart såg först när jag kom hem) så passade jag på att låna litteratur till kommande kurs och inhandlade lite härliga vårblommor. Det blev gula krysantemum till vardagsrumsfönstret och minipåskliljor till bordet. Jag älskar verkligen påsken, det måste vara en av de bästa högtiderna. Underbara färger, god mat och söta fåglar. Och godis förstås, inte att förglömma. Helt klart ett firande som man gärna kan tjuvstarta med.

Väl hemma grävde jag fram mina påskkycklingar. Jag visste precis vart de låg; jag hittade dem nämligen i kartongen till min adventsstjärna när jag letade efter densamme i julas. Fråga mig inte vad de gjorde där. Jag förstår ärligt talat inte riktigt hur det har gått till. Fråga mig inte heller var min adventsstjärna är, den har jag fortfarande inte hittat. Kanske bor den någon annanstans, som tillsammans med mina påskfjädrar som inte heller har återfunnits. Vid närmare eftertanke, har jag ens haft några?

Men man tager vad man haver och mitt påskarrangemang pryds nu istället av papegojfjädrar. Jag vill påpeka att dessa är frivilligt donerade av Knoll och Dr Phil. Det hela samsas i en gryta från serien Eldorado Pastell från Gustavsberg, som tillverkades mellan åren 1956-62. Under ligger ett omärkt 50tals-fat som jag hittat på loppis.




Kommentarer
Postat av: cissi

så startskottet för påskpynt har redan brunnit av! Få se till att städa bort julpyntet då, visserligen var det bara ett rött blockljus men nu ska det bort!

2010-03-18 @ 22:49:40
URL: http://www.socissi.wordpress.com
Postat av: Nea

Ja jag hade ju av förklarliga skäl väldigt lite julpynt att städa bort, det var ju bara kycklingar överallt istället.



Men att påskpynta tycker jag ger en egen liten vår inomhus, och det kan verkligen behövas.

2010-03-19 @ 13:28:36
Postat av: Mami

Vi har en grögul kyckling med grått huvud här om du vill låna som pynt några dagar. Hon är fylld av vårkänslor som hon kanske delar med sig av om man ber snällt!

Postat av: Nea

Haha, ja Gåsa kan komma och bo här över påsken, jag är ju ändå hemma rätt mycket :)

2010-03-19 @ 15:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0