empirism.


Jag har ju tidigare tangerat ämnet kunskap. Jag tänkte fortsätta göra det idag.

Man lär sig något nytt varje dag, sägs det ibland. Så kanske det är, men relativt ofta så handlar det ju mer om att något som man redan visste bekräftas. Som häromdagen, när jag egentligen visste att det var en dum idé att laga rödbetssoppa iförd min vita frotémorgonrock. Men numera har jag till och med empiriska bevis, en morgonrock som ser ut som ett slaktarförkläde, som stödjer det jag egentligen redan visste. Och då vet man ju verkligen.

Men det har jag säkert glömt till nästa gång. Och slutsatser kan ju ändå behöva omprövas ibland.


Kommentarer
Postat av: ida

per morberg kör ju slaktar/läderförkläde, ganska schysst. känns lite hostel dock, om du har sett den

2010-10-21 @ 08:00:03
Postat av: Mami

Fummel och Fummel i farten. Again....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0