melankoli.


Jag kom nyss på att jag hade glömt att jag fyller år på tisdag. Vad är detta? Jag tycker att det är så himla skojigt att fylla år så jag brukar ladda ett par veckor i förväg. Ja alltså, jag kommer ihåg att jag fyller år även detta år, men jag hade inte riktigt insett att det var just på tisdag.

Jag tycker att det är, förutom väldigt kul, bra med födelsedagar. Det är ju min årsdag med mig själv. Då kan man passa på att meditera lite över var man är i livet och var man har varit. Oftast kommer jag ihåg något från varje födelsedag och då kommer resten av situationen automatiskt.

Men det gör mig lite deppig ibland. Alla födelsedagar och situationer har inte varit jätteroliga direkt. Jag vet inte om ni har märkt det, men jag har en viss fallenhet för melankoli. När det dessutom är söndagkväll faller det sig helt naturligt att tänka på deppiga dagar och konstatera att ja, det var ju skit. Asdåligt rent utav. 

Men då är det ju också tur att jag blivit tillräckligt gammal och vis för att inte gräva ner mig totalt. Det finns så mycket vackert att reflektera över, också.

Eller så kan man gå i barndom och leka med en solgul dinosaurie.



Kommentarer
Postat av: Mami

Vad fin den blev!

Din födelsedag firar vi troligtvis i dagarna två. Det bästa med din födelsedag är att man kan fira, ja just det, att just du är född!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0