sticka julkulor.


För några veckor sedan köpte jag Arne & Carlos Julkulor, en alldeles fabulös bok med 50 mönster på julgranskulor att sticka. Kulorna pryds av klassiska nordiska mönster.




Jag har använt Raumas finullgarn på bokens rekommendation och stickar med 2,5-stickor. Fyller gör jag med ullflor.

Det är ju ett alldeles perfekt julpyssel, åtminstone tills något går fel. En kväll hade jag av en av bambustickorna och blev jättearg och alldeles varm, sådär så jag ville klä av mig skinnet.

Det är ju så avslappnande med handarbete.


Kommentarer
Postat av: jannike

Grymt! 2017 kanske jag kan ge mig på detta! :-D

2011-12-04 @ 09:22:19
URL: http://iingensoldat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0