en riktigt bra naturlig mascara.




Till min stora förtjusning var naturlig mascara nr 2 som jag testade ett lyckokast. Lotus Organic Mascara heter den och innehåller snälla ingredienser som till största delen är ekologiska. Den utger sig för att vara vattenfast, men nja, det tycker jag inte att den är. Men å andra sidan är det inget som jag förväntar mig heller. Jag nöjer mig med att den är lätt att applicera, klarar flera lager, inte släpper under dagen och dessutom är lätt att tvätta bort.

En absolut fullträff och i klass med min tidigare favoritmascara, Max factor 2000 calories. Det enda negativa är att den luktar ganska starkt i början. Jag vet inte om det är jag som har vant mig nu eller om det bara var när produkten var helt ny som den luktade, men nu känner jag det inte alls.

Finns bland annat här, just nu för extrapris, 145 pengar.

Ingredienser (svart): Water (Aqua), OrganiclChamomile (Matricaria Recutita)(1),lBeeswax (Cera Alba)(1),iCarnuba Wax (CoperniciaiCerifera), Coffee Powderi(Coffea Arabica)(1), RiceiExtract (Oryza Sativa)(1),lSunflower Seed Oili(Helianthus Annuus)(1), CornlStarch (Zea Mays)(1),lShellac, Lemon PeellExtract (Citrus MedicalLimonum)(1), Grapefruit SeediExtract (Citrus Grandis)(1).

(1) Certified Organic.


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Jaha vad roligt! Då är det extra mycket läsande :) Filosofi är intressant, hade också velat läsa det.



Japp jag väntar på din "färdiga" variant ;) Jag har gjort egen fotkräm och läppbalsam så ja det är kul och billigt!



Hade så bra

2011-11-08 @ 23:39:45
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0