uppföljning parfymer.




Okej, nu har jag testat de naturliga parfymerna och utfallet är som följer:

Royale Pikake från Maoli Perfumes, 169 kr för 14 gram (fast parfym).

Doftar som utlovat jasmin, en doft som jag personligen är väldigt förtjust i. Det påminner mig och ljumna sommarkvällar där jag växte upp, och trädgårdens jasminbuske. Dock tycker jag att doften är lite för okomplicerad för en parfym; jag saknar variation bland noterna. Denna parfym får tyvärr minus för hållbarhet, som i pricincip är obefintlig. Dessutom fick jag finnar bakom öronen när jag hade den där.

Betyg: 2 av 5.



Under the orange Tree från Maoli Perfumes, 169 kr för 14 gram (fast parfym).


Precis som föregående parfym har denna en ganska okomplicerad sammanstättning, och i detta fall doftar den i princip enbart apelsinblom. Tyvärr har jag insett att detta är en doft som verkligen inte fungerar för mig. Jag har faktiskt inte ens testat den på mig, men jag antar att det är samma som ovanstående gällande hållbarhet.

Betyg: 1 av 5.


Paper Flower från Love&Toast, 99 kr för 7,5 ml eller 299 för 100 ml.


Paper flower ska enligt återförsäljaren dofta afrikansk näckros, björnbär, ros och ylang ylang. Jag vet inte hur näckros ska dofta, men denna lilla skapelse är hur som haver helt gudomlig i mitt tycke. Den doftar fruktigt och blommigt, men inte på ett tungt sätt. Den håller dessutom länge, och doftar nästan ännu godare i slutet av dagen. Plus också för att det finns möjlighet att köpa små flaskor för att testa. Det enda som gör att den inte får en femma är att den ibland slår över lite väl i ros.

Betyg: 4,5 av 5.



Honey Coconut från Love&Toast, 99 kr för 7,5 ml eller 299 för 100 ml.

Har noter av honung, vanilj, viol och sandelträ. Den luktar tyvärr lite mycket alkohol precis i början. På ett sätt gillar jag den söta doften, men den är alldeles för tung för mig. Efter någon timme tycker jag att jag nästan bara känner vanilj, får ont i huvudet och måste tvätta av. Nej, den här var inte för mig.

Betyg: 3 av 5.



Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Bra inlägg, tack för tipsen

2011-11-14 @ 16:37:59
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack för tips, måste säga att jag är sjukt sugen på Paper flower :)

2011-11-14 @ 21:15:40
URL: http://Www.tinalinatiny.blogspot.com
Postat av: Agnes

Paper Flower låter lovely! Själv har jag Honey Coconut hemma och gillar den, är dock lite besviken på att den inte luktar lika gott på huden som i förpackningen men jag börjar vänja mig. Är väldigt nyfiken på Lulu's Chocolate parfymen, Maoli Perfumes Chocolate Kingdom, Love & Toast Sugar Grapefruit och Clementine Crush :)

2011-11-27 @ 11:22:19
URL: http://ekolicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0