bytt är bytt.


Det är inte helt ovanligt att man ser att bloggare har gett sig själva köpstopp för att minska konsumtionen. Själv hade jag en rätt hård detox när jag började plugga heltid för första gången för ett och ett halvt år sedan. Eftersom jag mer än halverade min nettoinkomst var det ett nödvändigt ont, men det var synnerligen skönt också. Helt plötsligt kände jag mig fri.

Jag har försökt fortsätta att hålla nere inköpen och det går ganska bra. Men även om man kan shoppa i sin egen garerob så är det ju ibland kul att ha något nytt och annorlunda. Så därför anordnar jag och vännerna bytarkvällar. Det är lika enkelt som genialt; var och en tar med sig prylar som de inte använder längre. Det kan vara kläder men också stylingprodukter, smink, accessoarer, böcker, skor, garn... Ja ni fattar.

Så samlas vi och dricker lite vin och river i varandras prylar. Det är alltså inte så att man byter sak mot sak, utan det är fritt fram att härja runt. På senaste bytarkvällen kom jag över inte mindre än fem tröjor, en klänning och en blus.

Höstgareroben fixad!



Kommentarer
Postat av: Cyt

Supersmart ju!

2011-10-12 @ 07:15:58
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Malin

mycket bra ide!

2011-10-12 @ 15:31:55
URL: http://malinsmonolog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0