no poo, no lukt.


En av de första sakerna jag gjorde när jag började nopooa var att slänga ut min gamla aluminiumdeodorant. Det känns minst sagt olustigt att ha kletat in mig med den i sisådär 10 år. För att inte tala om mitt osunda förhållande till absolut torr i mina tonår.

Nåväl, den konventionella deon är numera ersatt av urtekrams parfymfria kristalldeodorant. Den hindrar inte att man svettas, men förebygger däremot lukt. Jag svettas inte speciellt mycket så det tycker jag fungerar utmärkt. Den har dessuom klarat både stressiga dagar och gympass utan att man börjar lukta sur socka, vilket jag tycker är godkänt. Inga stordåd, men helt klart prisvärd.

Finns exempelvis för 69 pengar på Jordklok.se




INCI: Aqua, glycerin*, potassium alum, xanthan gum.
* = ingredients from Organic farming



Kommentarer
Postat av: Cyt

Jag har den också och jag tycker att den är super!

2011-10-10 @ 07:06:54
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Therese

Aooo, ryser när jag ser absolut torr.. Det gjorde så in i helvete ont så man fattade att det inte kunde vara nyttigt!

2011-10-10 @ 18:06:45
Postat av: iuyagsfya

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010

Kram Therése

2011-12-09 @ 11:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0