ansiktsdiagnostik.


Satt och bläddrade lite bland Enniecos kategorier och hittade några inlägg om ansiktsdiagnostik. Sådant tycker jag alltid är intressant, även om jag alltid förhåller mig glatt skeptisk till det mesta. Men att mina problemområden är kopplade till tarmar, magsäck och hormoner är för mig föga förvånande. Hamnar jag i obalans är det magen som säger ifrån först och jag kan anteckna i almanackan vilka dagar i månaden som jag VET att jag kommer vara på dåligt humör.

Men i övrigt kan jag ju, utifrån ansiktsdiagnostiken, konstatera att min mjälte är i prima form och så också hjärta och lungor. Vätskeobalans har jag inte, och undra på det så mycket jag dricker. (Kamelen är för övrigt mitt smeknamn här hemma.)




(Bild lånad av Ennieco.)


Vad tror ni, kan man bedöma sitt inre tillstånd genom att titta på sitt ansikte?


Kommentarer
Postat av: Elena

Hm, vet faktiskt inte!

Men det sägs ju att fötterna också ska vara kopplad till olika kroppsdelar.

2012-01-29 @ 10:26:11
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Jag har också läst alla de inläggen på Enniecos blogg. Tror definitivt att det stämmer. Jag har läst kinesisk medicin och vi kopplade spa behandlingarna till punkter som man skulle stimulera i ansiktet och kroppen. Där fick vi också lära oss att att olika "energi linjer" är kopplade till olika organ.



Ha en bra dag!

2012-01-30 @ 14:09:16
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Emma

Har du någon bra ersättning till sköljmedlet? Det är ju så gött!

2012-02-13 @ 06:40:22
URL: http://www.emmadorothea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0