pelargoner.

 
Förra året köpte jag ju två mårbackapelargoner, som jag till min stora förvåning lyckades övervintra. När jag släpade fram dem i dagsljus i mars var de förskräckligt gängliga och nästan en halv meter höga. Det var ju jättebra för min del, för efter beskärning hade jag ungefär 25 nya mårbackor att ta hand om.
 
 
Några har fått nya hem, men av de som är kvar har nästan alla börjat blomma.
 
Det blir ju dock lite enformigt med bara ljusrosa blommor överallt, så därför bestämde jag mig för att utöka pellissamlingen med fyra nya sorter, som jag beställde som sticklingar via odla.nu. Bland annat hamnade denna fantastiska dvärgpelargon hemma hos mig. Little Lady Bicolor kallas den.
 
 
 
 
Färgen är så fin att man vill äta den till frukost!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Mina blommar också! Jättefin färg, mmmm...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0