vardagsstyling.


Jag gjorde ju tidigare ett inlägg om hur man kan styla lockar med gelé. So far so good, men när håret inte är nytvättat då? För en superenkel vardagsstyling av lockarna krävs enbart en svinhårsborste och en sprutflaska med vatten. Stylingen blir förmodligen bäst om du även stylar nytvättat hår enligt mitt tidigare inlägg.

Såhär kul ser min morgonfrisyr ut efter en torrtvätt med lite havregryn. (Det är knappt så att jag kan hålla mig för skratt på bilden.)




1) Borsta igenom hela härligheten med svinhårsborste. Det ger glans och mer sammanhållna lockar.




2) Fukta håret med vatten. Jag brukar lämna håret vid hårbotten torrt och mest fokusera på längderna och luggen.




3) Krama fram lockarna på samma sätt som om håret vore nytvättat.




4) Låt självtorka och gör något vettigt en stund. Eftersom det tidigare finns gelé i håret brukar jag inte tillföra något mer. Precis innan nästa balsamtvätt kan det dock behövas lite ytterligare gelé för att frisyren ska hållas på plats.




5) När det är torkat kramar du ur eventuell geléhårdhet på samma sätt som tidigare.




Klart!




Detta är i mitt tycke ett utmärkt sätt att vardagsstyla håret utan att det kräver en himla massa tid och arbete. Det blir dessutom bara bättre och bättre ju längre från balsamtvätten det är. Bilderna tog jag dag 6 efter balsamtvätt.



Kommentarer
Postat av: Cyt

Du är så vackert hår! Vill ha!

2011-10-20 @ 07:53:03
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Lesly Valencia

Ja det låter bra. Jag sitter här med riccinolja i håret för första gången. Den är jättedryg och fet, nervös hur jag ska lyckas få bort allt hehe.



Fint inlägg du gjort, tyvärr hade det inte funkat på mig för jag har så långt och tjockt och borsta igenom allt och blöta ner allt är lika mycket jobb som att ducha hehe MEn det är ju värt att testa...

2011-10-20 @ 18:26:23
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Vicky

vilka stiliga lockar!

2011-10-20 @ 20:40:08
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0