den ultimata trasan.


Jag fick en fråga om hur mina disktrasor fungerar för ett tag sedan. Jag kan meddela att de fungerar bra, och särskilt mitt senaste tillskott. Det är inte mormorsrutan utan den begynnande trasan till vänster i bilden. Även här är det vanliga stolpar som gäller, men jag har använt mönstret från min pläd.

Så, efter empiriska studier så kan jag konstatera att följande är förutsättningar för en lyckad virkad disktrasa:

1) Virka luftigt.

2) Använd gärna stolpar, men inte mönster som blir för kompakta. (Om man inte vill ha en mer disksvampttrasa.)

3) Snåla inte med storleken. Min sista trasa var större än mina andra, och lite större än en vanlig. Fungerade mycket bättre och suger duktigt när man torkar av diskbänken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0